Cikkcsoport leírások

L-Karnitin

Gyorsabb edzés utáni regeneráció
Segíti a súlyzós edzés utáni regenerációt, enyhíti az izomszövet sérüléseit, ez utóbbi hatás következtében több receptor áll készen a hormonális hatások fogadására, mint L-karnitin nélkül.

Zsírégetés

A rendszeres testmozgás mellett szedett L-karnitin zsírégető hatású, mivel ez a vegyület végzi acil-CoA-hoz (acil-koenzim A-hoz) kötött aktivált zsírsavak mitokondriumba szállítását, ezáltal segíti azok felhasználását.

A karnitin húsokban található meg nagyobb mennyiségben, ez néhány tíz milligrammot (30-90 mg) jelent 100 gramm húsban. Ebből következik, hogy a vegetáriánusoknak alacsonyabb a szérum karnitin szintje, de hiányállapot általában nem következik be az endogén karnitin szintézis eredményeként, vese-, májproblémák és komolyabb megbetegedések, nagy terhelések során azonban ez könnyen kialakulhat. A karnitin bélből más aminosavakkal versengve szívódik föl, tehát minden valószínűség szerint üres gyomorból szívódik fel jobban, ez amúgy sem magas arányú, csak 55-85%-a vagy kisebb része szívódik fel az emésztőrendszerből. A máj és vese előállította karnitin a vázizomzatban raktározódik, és a vizelettel ürül. Egy tanulmány szerint napi 2-3 grammnál több nem szívódik fel a bélből, mindenesetre célszerű több részletben bevenni a nap folyamán, hogy ne telítsük a felszívódásért felelős rendszereket. A vese karnitin bevitel esetén növeli a karnitin kiválasztását a vizeletbe (illetve csökkenti a visszaszívást), tehát kiegyensúlyozó hatást fejt ki, ez más kiegészítők esetén is előfordul.

Miért használjuk?

Segíti a súlyzós edzés utáni regenerációt, enyhíti az izomszövet sérüléseit, ez utóbbi hatás következtében több receptor áll készen a hormonális hatások fogadására, mint az L-karnitin nélkül.
Enyhítheti a potenciaproblémákat, javíthatja a közérzetet, különösen idősebb emberekben, Az L-karnitin és/vagy az ALC napi 2-3 grammos mennyiségben fogyasztva kedvezően befolyásolja a sperma minőségét, a spermium koncentrációt, és az összspermium számot.

Az L-karnitin segíti a normális szívműködést, megakadályozza a tejsav felhalmozódását az izmokban, javítja azok oxigénellátását, így növeli az állóképességet és késlelteti a fáradtságot. Segíti a zsírégetést, nagyobb munkavégzés (edzés) előtt beszedve fokozza annak hatékonyságát.


További előnyös hatások

Dializált vesebetegeknél az orvosi kontroll mellett alkalmazott L-karnitin az állapottal járó izomgyengeség, gyengeség és az EPO kezelésre nem vagy rosszul reagáló anémia (vérszegénység) kezelésében is felhasználható.
Néhány, még kezdeti fázisban lévő vizsgálat szerint a karnitin használat kedvező hatású kiegészítő terápia lehet a HIV fertőzöttek kezelésében.



BioTechUSA - L-Karnitin - protein-vitamin.hu

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2018 © Minden jog fenntartva